Корисні лінки для

викладачів та

студентів

Банк Интернет-портфолио учителей
Рейтинг астрономических ресурсов от ASTROLAB.ru
Аграрний коледж управління і права
Аграрний коледж управління і права

Сонячна система - наш рідний дім

Інформатика+
Інформатика+
Ресурсно-орієнтовне навчання
Ресурсно-орієнтовне навчання
Flag Counter

Наше мовлення - СИЛА!!!

Уміння говорити - передавати інформацію за допомогою мови - основний критерій , який відрізняє людину від тварини , це найцінніший дар , він допоміг людству домогтися всього , що ми бачимо зараз . Проте кожен знає , що говорити можна по-різному , деяких людей можна слухати годинами , не відриваючись , інших вислухати до кінця просто неможливо , раптово з'являється величезна , нез'ясовне бажання негайно закрити вуха і бігти куди подалі. Наведемо приклади того , що найбільше дратує людей у розмовах. Занадто широке використання слів і словосполучень - паразитів ( «ну » , «загалом » , «це» , «насправді » , як би "і т.д.), потім довгі недоречні паузи , незв'язною мови ( розбіжність відмінкових , тимчасових закінчень , неправильні дієслівні форми) , і багато іншого , про все і не напишеш в принципі , всі люди виросли в розмовляючому суспільстві , від того до підліткового віку переважна більшість нормально розмовляє як мінімум на своїй рідній мові , у звичних ситуаціях Але стрес - .. от що показує нашу слабкість і безпорадність , коли ситуація незвична і мозок не може за короткий час підібрати готове рішення , відповісти готовими фразами і пропозиціями що ж робити - ? . а нічого , потрібно складати нові фрази , нові пропозиції і чим швидше, тим краще а ось для цього вже потрібна тренування Вона може бути як природною , так і штучною Природна - .. коли людині за родом його діяльності , захоплень , або спілкування доводиться багато і часто розмовляти , у нього формується великий словниковий запас, він говорить легко і невимушено , таких людей ( їх не дуже багато) практично неможливо ввести в мовний ступор Штучна - .. це коли ти штучно збільшуєш час свого спілкування , звичайно найкраще з співрозмовниками , але якщо їх немає , цілком підійде , скажімо , телевізор Спробуйте наслідувати дикторові , говорити такою ж промовою - це буде виходити далеко не відразу , але пам'ятайте , що вміння підлаштуватися до співрозмовника , під його манеру спілкування - . це перше чого навчають майбутніх гіпнотизерів , до того ж у вас суттєво поповниться словниковий запас непоганий цензурної лексикою Тренування проводите завжди вголос , інакше ефект буде мінімальний Не варто забувати , що одночасно з навчанням « як говорити » ви повинні вчитися тому , «що говорити» Розмова - ... це передача інформації , і вам необхідно нею володіти Інформація міститься скрізь , в будь-якому навіть самому звичайному предметі її стільки , що не вистачить і доби , щоб про все коротко так розповісти . Є гра для тренування інформаційної наповненості мови , яка називається «розмова ні про що ». у цю гру дуже часто грають у гуртожитках студенти філософських , історичних , іноді журналістських факультетів. Вона проста і зрозуміла: .. збирається кілька студентів в одній кімнаті , встановлюють ліміт , ну скажімо 5 хвилин. Потім кожен з них вибирає по черзі собі опонента і опонентові пропонує предмет , про який той повинен говорити п'ять хвилин літературним текстом Спочатку грати надзвичайно складно , а ну-ка спробуй поговорити п'ять хвилин про скляній банці , в письмовому вираженні це становить 3-4 сторінки друкованого тексту , не так вже й мало. Але вже через місяць- два , ліміти піднімаються до 10 , а то і 15 хвилин. Потім ускладнюються завдання, говорити потрібно не просто так, як вмієш, а скажімо в стилі російської класичної літератури 19 століття І причому достовірно відомо , що кар'єрного успіху частіше домагаються не ті студенти, у яких краще оцінки в дипломі , а ті хто зазвичай перемагав у цій грі Це аксіома .. - вміючи добре говорити, завжди будеш на висоті Поповнювати словниковий запас і інформаційність також можна з книг , статей , навіть кінофільмів Намагайтеся запам'ятовувати яскраві обороти , слівця , словоформи - .. пам'ятаєте , крім усього іншого , ваша мова повинна бути індивідуальною, яскравою, що запам'ятовується !

Як вони бачать. Світ очима тварин.

Як вони бачать? Світ очима 6 різних тварин

Протягом століть люди навіть не здогадувались, як бачать світ інші тварини. Але сьогодні останні наукові дослідження дають нам змогу зазирнути у дивовижний світ зорової різноманітності. Взяти хоча б бабку - її мозок працює так швидко, що вона бачить рух неначе в сповільненій зйомці. Або голуб, який здатний розрізняти більш тонкі градації кольору, ніж передові комп'ютерні програми. Або змія, яка може бачити в інфрачервоному спектрі. Читайте далі, щоб дізнатись, яким тварини бачать світ.

Кінь

Кінь, як і людина, сприймає окремо зображення від правого та від лівого ока. Як картинки з двох різних моніторів. Ми не помічаємо цього, тому що зображення, отримані кожним оком підсвідомо об'єднуються у зоровому аналізаторі (корі головного мозку) в єдиний образ. Нашарування двох картин, які мало чим відрізняються одна від одної, дає зір у трьох вимірах, який називається «бінокулярним» або «стереоскопічним». Але очі у коня розташовані по різні сторони голови, дві картинки не нашаровуються, і вони не бачать рельєфно. До того ж по центру виникає «сліпа зона» - те що не «засікає» ні праве, ні ліве око.

Мавпа

Мавпи бачать практично як люди. Схоплюють картинку через червоний, зелений та синій кольори. Але єдиного видового бачення світу у мавп немає. В одній і тій же мавпячій родині може бути до шести різних типів дальтонізму. Як і у їх родичів людей, серед приматів-самців дальтоніки зустрічаються частіше, ніж серед самок.

Голуб

Голуби можуть розрізняти буквально мільйони різних відтінків, і вони, голуби, вважаються власниками найпотужніших очей по параметру розрізнення кольорів і відтінків нашого світу. Вони мають набагато більше колбочок (один з двох типів фоторецепторів, периферичних відростків світлочутливих клітин сітківки ока, названий так через свою конічну форму), ніж люди, чим пояснюється здатність цих птахів бачити принаймні в п'яти спектральних діапазонах.

Кіт

Коти не можуть похвалитись гострим зором. Вони більше покладаються на нюх і слух. І хоча коти вміють розрізняти кольори, в порівнянні з людиною сприйняття кольору у них слабше - менш контрастне і яскраве. У колбочках кішок (як і у більшості інших ссавців, крім приматів) відсутній пігмент, чутливий до червоного кольору, тому їх колірний зір нагадує людський зір при протанопії (різновид дальтонізму). Паличок в сітківці котячого ока в 25 разів більше, ніж колбочок, оскільки кішка є нічним хижаком, тому здатність бачити при слабкому освітленні (за яку відповідають саме палички в сітківці) є для неї пріоритетною. Також помічено, що нерухомі предмети кішка сприймає гірше, ніж рухомі, що допомагає їй при полюванні.

Змія

Змії бачать в двох режимах. В першому режимі вони бачать як люди, при чому досить добре розрізняють всі кольори. В другому режимі змії бачать світ немов інфрачервоний датчик, розрізняючи тепло, яке випромінюють живі істоти. Якщо ви настільки невезучий, що зустріли змію, коли вона дивиться на світ в другому режимі, то вам вже не врятуватися і не втекти. На щастя, більшість змій швидше відступить ніж атакуватиме людину.

Бабка

Комахи мають унікальну сегментовану структуру очей - більше 30 000 очних кришталиків на кожному оці. Це дає їм унікальні сенсорні можливості. Але зоровий механізм бабки, ймовірно, найцікавіший серед всіх комах. Мозок бабки працює так швидко, що дозволяє сприймати навколишній світ як би в «уповільненому режимі», що допомагає швидко реагувати на зовнішні загрози. Комахи розрізняють кольори, але, звичайно, не так ясно, як інші тварини.

 

З сайту http://www.eco-live.com.ua

Що важить більше — їжа, яку людиною споживає за добу, чи повітря, яке вона вдихає за цей же період часу?

Вагу повітря, що вдихається і видихається людиною протягом доби, підрахувати нескладно. При кожному вдиху людина вводить в свої легені близько півлітра повітря. Робиться це в середньому 16 разів на хвилину. Значить, за одну хвилину в тілі людини встигає побувати близько 8 літрів повітря. У годину це складає приблизно 480 літрів, а в добу — 11 500 літрів. Такий об’єм повітря при нормальному тиску важить близько 14 кілограмів.

Хто і як вперше показав, що повітря має вагу?

Першим це зробив великий італійський фізик, механік і астроном Галілео Галілей (1564—1642), причому двома способами. У першому, якісному, експерименті Галілей, досягнувши термічним шляхом розрідження повітря в колбі з довгою шийкою, ретельно закритою пробкою, переконався, що якщо пустити цю посудину плавати у воді, то вона занурюється менше, ніж у тому випадку, коли повітря не було розріджене. У інших, кількісних, експериментах Галілей за допомогою насоса закачував у флягу повітря і вимірював збільшення ваги фляги. За допомогою дотепних прийомів Галілей зміряв об’єм повітря, накачаного у флягу, і на підставі цього результату визначив відношення питомої ваги повітря до питомої ваги води. Він отримав значення 1:400. Якщо зіставити це значення з істинним (1:773) і врахувати, які засоби тоді мав в своєму розпорядженні Галілей, то точність його вимірювань є чудовою.

Чому лід плаває?

Лід плаває, тому що на відміну від більшості інших речовин, кристалізація яких супроводжується збільшенням щільності, вода при замерзанні розширюється (щільність її падає). Причина цього явища, стверджують фізики, полягає в особливостях структури льоду і води. Молекули води, що складаються з одного атома кисню і двох атомів водню, мають вид кульок з опуклостями.

(О. Костенко, 16 - ЮП)